I. Drepturile fundamentale ale consumatorilor
1. Orice consumator are dreptul la remedierea sau înlocuirea gratuită, restituirea contravalorii produsului, serviciului ori reducerea corespunzătoare a preţului, repararea prejudiciului, inclusiv moral, cauzat de produsul sau serviciul necorespunzător.
II. Prevederi specifice privind protecţia intereselor economice ale consumatorilor
2. Consumatorul este în drept să pretindă WEBMARKET PROJECT GROUP SRL, IDNO – 1025600032386, (în urmare WEBmarket) remedierea sau înlocuirea gratuită ori reducerea corespunzătoare a preţului sau restituirea contravalorii produsului, serviciului prin rezoluţiunea contractului pentru acest produs, serviciu, precum şi despăgubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficienţelor constatate în cadrul termenului de garanţie sau termenului de valabilitate, sau până la data de minimă durabilitate, cu condiţia respectării de către consumator a instrucţiunilor de instalare, utilizare şi a regulilor de păstrare, prevăzute în documentele de însoţire.
3. Consumatorul, după expirarea termenului de garanţie, poate pretinde WEBmarket remedierea sau înlocuirea gratuită ori reducerea corespunzătoare a preţului sau restituirea contravalorii produsului, serviciului prin rezoluţiunea contractului pentru acest produs, serviciu care nu pot fi folosite potrivit scopului pentru care au fost vândute, ca urmare a unor vicii ascunse apărute pe durata de funcţionare a acestora.
III. Drepturile consumatorului în caz de neconformitate a produsului
4. Consumatorul este în drept să pretindă WEBmarket remedierea sau înlocuirea gratuită ori reducerea corespunzătoare a preţului sau restituirea contravalorii produsului, serviciului prin rezoluţiunea contractului pentru acest produs, serviciu, precum şi despăgubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficienţelor constatate în cadrul termenului de garanţie sau termenului de valabilitate, sau până la data de minimă durabilitate, cu condiţia respectării de către consumator a instrucţiunilor de instalare, utilizare şi a regulilor de păstrare, prevăzute în documentele de însoţire.
5. Consumatorul, după expirarea termenului de garanţie, poate pretinde WEBmarket remedierea sau înlocuirea gratuită ori reducerea corespunzătoare a preţului sau restituirea contravalorii produsului, serviciului prin rezoluţiunea contractului pentru acest produs, serviciu care nu pot fi folosite potrivit scopului pentru care au fost vândute, ca urmare a unor vicii ascunse apărute pe durata de funcţionare a acestora.
6. WEBmarket este obligat să măsoare produsele oferite consumatorilor cu mijloace de măsurare proprii omologate, verificate metrologic conform prevederilor legale. Valorile indicate de mijloacele de măsurare trebuie să fie clar vizibile și accesibile consumatorului. Este interzisă solicitarea imediată sau ulterioară a unei plăți pentru returnarea sau depozitarea în condiții sigure a unui produs livrat de WEBmarket, dar necomandat de consumator.
IV. Drepturile consumatorului în caz de neconformitate a produsului
7. În caz de neconformitate, consumatorul are dreptul să solicite WEBmarket aducerea produsului la conformitate gratuit, prin reparație sau înlocuire, ori o reducere proporțională a prețului sau rambursarea contravalorii produsului.
8. Pentru produsele cu o greutate de peste 10 kg sau a căror înălțime și circumferință însumată depășește 200 cm, transportul către WEBmarket în vederea reparației, înlocuirii, reducerii prețului sau rambursării se efectuează de către și pe cheltuiala WEBmarket, în raza localității unde se află magazinul de achiziție, precum și la domiciliul consumatorului.9. În cazul neîndeplinirii de către WEBmarket a acestei obligații, consumatorul poate efectua livrarea și returnarea produsului pe cheltuiala acestuia, urmând ca WEBmarket să restituie cheltuielile rezonabile pe baza documentelor justificative prezentate de consumator.
10. Dacă la momentul solicitării consumatorului, WEBmarket nu dispune de un produs similar celui returnat, consumatorul are dreptul să solicite rambursarea contravalorii acestuia, iar WEBmarket este obligat să accepte produsul și să restituie suma achitată.
11. Dacă în locul remedierii neconformității, WEBmarket oferă un produs corespunzător sau rambursarea contravalorii, acesta poate solicita returnarea produsului neconform, conform prevederilor privind efectele rezoluțiunii retroactive a contractului.
12. În cazul produselor alimentare și farmaceutice care nu corespund cerințelor stabilite în actele normative sau celor declarate, WEBmarket este obligat, la cererea și opțiunea consumatorului, fie să le înlocuiască, fie să restituie contravaloarea acestora.
V. Drepturile consumatorului în caz de neconformitate a serviciului prestat
13. Dacă sunt constatate deficiențe în timpul prestării sau recepționării serviciului în perioada de garanție, remedierea gratuită a acestora (dacă nu sunt din vina consumatorului), înlocuirea gratuită, reducerea proporțională a prețului sau rambursarea contravalorii se efectuează de către WEBmarket în termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data plângerii sau în termenul prevăzut în contract.
14. WEBmarket suportă toate operațiunile și cheltuielile pentru remedierea deficiențelor, înlocuirea produselor utilizate în prestarea serviciului, inclusiv cheltuieli de transport, manipulare, diagnostic, expertiză, demontare, montaj și ambalare, sau pentru restituirea contravalorii serviciilor neconforme pe durata garanției.
15. Consumatorul are dreptul de a rezilia în orice moment contractul de prestări servicii corespunzătoare, cu condiția plății către WEBmarket a unei părți proporționale din preț pentru serviciile prestate până la data notificării rezilierii, cu excepția cazului în care contractul prevede altfel.
VI. Schimbul și returnarea produselor conforme
16. Consumatorul are dreptul, în termen de 14 zile, să solicite în unitatea comercială unde a fost achiziționat, schimbul unui produs nealimentar conform cu un alt produs similar, dacă produsul nu este adecvat ca formă, dimensiune, model, mărime, culoare sau din alte motive nu poate fi utilizat conform destinației, cu recalcularea corespunzătoare a diferenței de preț, dacă este cazul.
17. Dacă produsul necesar schimbului nu este disponibil, consumatorul are dreptul să rezilieze contractul, iar WEBmarket este obligat să restituie contravaloarea produsului.
18. Cererea de schimb sau restituire este acceptată dacă produsul nu a fost folosit, nu și-a pierdut proprietățile de consum și există dovada achiziției de la WEBmarket.
19. Lista produselor nealimentare conforme care nu pot fi returnate sau schimbate este prevăzută în anexa prezentului act normativ.
VII. Schimbul și returnarea produsului conform
20. Consumatorul are dreptul, în termen de 14 zile, să solicite magazinului WEBmarket, în unitatea comercială în care a fost achiziționat produsul, schimbul unui produs nealimentar aflat în stare corespunzătoare cu un alt produs similar, dacă acesta nu corespunde ca formă, dimensiune, model, mărime, culoare sau, din alte motive, nu poate fi utilizat conform destinației, cu recalcularea prețului în cazul existenței unei diferențe de valoare.
21. În cazul în care produsul necesar pentru schimb nu este disponibil, consumatorul are dreptul să rezilieze contractul, iar WEBmarket este obligat să restituie contravaloarea produsului.
22. Cererea consumatorului privind schimbul sau returnarea produsului este acceptată dacă produsul nu a fost utilizat, și-a păstrat proprietățile de consum și există dovada achiziției de la magazinul WEBmarket.
23. Lista produselor nealimentare conforme care nu pot fi returnate sau schimbate cu un produs similar este prevăzută în anexa prezentului act normativ.



